Bart Verhaeghe gastspreker op ledenfeest N-VA Kapelle-op-den-Bos

Op 3 februari 2018

Een honderdtal leden en sympathisanten zakten af naar de Sint-Jozefskring voor het jaarlijkse ledenfeest van N-VA Kapelle-o-den-Bos.
Naar goede gewoonte nodigden we ook dit jaar een gastspreker uit. Waar we de voorbije jaren zowat alle toppolitici van de N-VA de revue zagen passeren, kozen we dit jaar niet voor een politicus. Ondernemer en sportliefhebber pur sang Bart Verhaeghe, tevens een dorpsgenoot, was bereid om voor onze afdeling een gaatje vrij te maken in zijn drukke agenda.

Na een korte inleiding door N-VA voorzitter Hendrik De Vleeschouwer was het de beurt aan Bart Verhaeghe.

Gedurende een bijna 2u durende presentatie was het muisstil in de zaal. Bart bracht op een boeiende manier een overzicht van zijn imposante carrière en liet ons kennismaken met de moeilijkheden die een ondernemer in Vlaanderen ondervindt om innovatieve projecten uit de grond te stampen. Te trage procedures en teveel spotgoedkope mogelijkheden om beroep aan te tekenen tegen nieuwe projecten bedreigen onze welvaart. Als meest frappante voorbeeld onthoud ik het geval Amazon, zegt fractieleider Renaat Huysmans. Amazon was bereid haar Europese hoofdcentrum in Vlaanderen te bouwen, maar door de ellenlange procedures uiteindelijk koos voor Erfurt. Daar zijn inmiddels meer dan 13.000 mensen tewerk gesteld, een jammerlijk gemiste kans voor Vlaanderen.  Politici werden uitgenodigd om verder te kijken dan de volgende verkiezingen en op lange termijn te leren denken.

Nadien ging Bart uitgebreid in op zijn sportieve projecten met Club Brugge en de KBVB om tot slot enkele vaststellingen en boodschappen te formuleren voor het individu, de ondernemer en de overheid.
Na deze boeiende uiteenzetting, mochten fractieleider Renaat Huysmans en provincieraadslid Lena Ghysels de genodigden uitnodigen voor een overheerlijk kaas- en charcuteriebuffet tot in de puntjes verzorgd door het fantastische feestcomité.