Vlaams-Brabantse kandidatendag in Vilvoorde

Op 25 februari 2024
Op 24 fabruri verzamelden de Vlaams-Brabantse kandidaten voor de komende Vlaamse, federale en Europese verkiezingen in Vilvoorde. Lijsttrekkers Ben Weyts voor het Vlaams Parlement en Theo Francken voor de Kamer verwelkomden hen hartelijk en zij kregen vervolgens de wettelijke, de financiële en ook veel praktische richtlijnen mee in verband met de campagne. Kapelle-op-den-Bos wordt voor de Kamer vertegenwoordigd door onze burgemeester Renaat Huysmans vanop plaats 8 bij de opvolgers. Onze jongere Kyell Dewin staat op 7 op de Europese lijst.

Onze tweede beloftevolle jongere Süleyman Celik, is dan weer kandidaat 15 voor de Kamerlijst in Brussel. Dat kan, omdat kandidaten voor de federale verkiezingen niet in de kieskring waar ze zich verkiesbaar stellen moeten wonen. Süleyman kan dus perfect in Kapelle-op-den-Bos wonen en kandidaat zijn in Brussel, de stad waar hij tot voor kort woonde en nog altijd studeert. Hij is ook oprichtend voorzitter van Jong N-VA VUB.