De Kapelse Fabeltjeskrant

Op 7 september 2012

Tijdens de PWA-raad die plaatsvond op dinsdag 4 september 2012, stelde N-VA PWA-raadslid Hilde De Keersmaeker een vraag over de geruchten dat de strijkwinkel gesloten zou worden. Zelf was ze sterk verwonderd dat een kapelse Schepen haar dit, met volle overtuiging, eerder kwam vertellen. Ter verduidelijking, het gaat hier om een raadslid van de huidige meerderheid.

Wel heeft onze partij meerdere keren met de vuist op tafel geslagen dat het lopende wanbeleid absoluut moest stoppen, dat verliezen van 90.000 euro en 60.000 euro absoluut niet door de beugel kunnen.
Vorig jaar hebben wij wel de concrete vraag gesteld aan de meerderheid of het nog opportuun is de strijkwinkel draaiende te houden, gezien de grote verliespost. Ondanks het nobele initiatief van sociale tewerkstelling, wat wij absoluut aanmoedigen, moet men toch met beide voeten op de grond blijven en realistisch blijven. Door het continu aanmoedigen van PWA-voorzitter en zijn gevolg, werd er eindelijk tot actie overgegaan en werden de nodige maatregelen bij mondjesmaat genomen. En bij deze kunnen wij stellen dat het momenteel, beetje bij beetje bergop gaat met de strijkwinkel. We houden het alvast nauwlettend in het oog.
Blijkbaar is het makkelijk om jaren wanbeleid door te schuiven naar de oppositie, terwijl het juist de oppositie is geweest die constant aan de alarmbel heeft getrokken en heeft gewezen op wanpraktijken. Ons nu de Zwarte Piet doorschuiven, lijkt ons eerder een paniekaanval en een poging om de schouders te ontlasten.

Wij houden ook van spek, behalve als ermee wordt geschoten.