Voorstel oppositie afgeschoten door meerderheid

Op 28 augustus 2012

Tijdens de gemeenteraad in Kapelle-op-den-Bos van 27 augustus stelde oppositieraadslid Arno Peeters, van de N-VA, voor om een punt te laten goedkeuren dat de gemeente initiatiefnemer zou zijn om een communicatie op te zetten tussen de hulpdiensten en de NV Zeekanaal. Het doel van dit punt was dat er een goedwerkende procedure kon opgesteld worden die het mogelijk moet maken voor hulpdiensten om bij levensnoodzakelijke interventies de brug beneden te houden, om zo geen kostbare tijd te verliezen. De meerderheid wou het agendapunt zonder voorwerp laten verklaren omdat de procedure al bestaat. Toch lieten alle partijen eerder al verstaan dat er dringend nood is aan een overleg om deze problematiek op te lossen. Toen Peeters het punt toch met voorwerp liet stemmen, verwees de meerderheid het punt resoluut naar de prullenmand. "Het is teleurstellend om te merken dat zo een initiatieven er niet doorkomen, terwijl alle betrokken partijen voor dit voorstel te vinden zijn": reageerde raadslid Arno Peeters.