N-VA ijvert om Kapelle veiliger en kindvriendelijker te maken

Op 4 juli 2017
Viktorveilig

Op de gemeenteraad van 30 januari heeft onze N-VA fractie het voorstel gedaan om “Viktor Veilig” poppen aan te kopen. Dit is een fenomeen dat overgewaaid is uit de Verenigde Staten en maakt zijn opmars over de hele wereld.

Het zijn fluorescerende poppen met rode pet die tegemoetkomen aan de verzuchtingen van vele burgers die de automobilisten liever wat gas zien terugnemen in hun straat en hen tot veiliger rijgedrag aanmanen.

Deze poppen kunnen ingezet worden aan scholen, drukke & gevaarlijke verkeersituaties, events, oversteekplaatsen enz…

Ons voorstel op de gemeenteraad kreeg weinig bijval omdat dit al in de planning zou zitten (o.a. voorstel van de kindergemeenteraad).

Schepen De Ruysscher beloofde dat dit snel in orde zou komen. Bij ons weten is hiervoor nog geen concreet initiatief genomen. Weeral een goed voorstel van N-VA weet je! Waarop wordt er gewacht? Voor enkele honderden euro’s worden alle scholen in Kapelle-op-den-Bos uitgerust met “Viktor Veilig” poppen. Helaas merken we nog niks van enig initiatief terzake.