N-VA Staat extra zitpenningen af en schenkt een AED-toestel aan de gemeente

Op 1 februari 2017
AED

N-VA raadsleden van Kapelle-op-den-Bos staan zitpenningen af om de aankoop van een AED-toestel te financieren en schenken AED-toestel aan de gemeente!

Tijdens de gemeenteraad van 30/01/2017 schonk fractieleider Renaat Huysmans namens zijn fractie een AED-toestel aan de gemeente.

“Gezien de maand januari traditioneel een maand is voor het uitwisselen van goede wensen en cadeautjes  , en daar N-VA een partij is die houdt van tradities , denken we maar aan Zwarte Piet of nog het plaatsen van een kerststal , besloten we ook de traditie van cadeaus uit te delen in ere te houden . Daarom  legden we de zitpenningen ,die de N-VA raadsleden gekregen hadden voor de extra-gemeenteraad die wij in 2016 hadden bijeen geroepen, samen en schaften hiermee een AED-toestel aan.

We waren immers verheugd dat, ondanks alle commotie die in de meerderheid ontstaan was rond die extra gemeenteraad en de bijhorende kostprijs van 4000 euro, de meerderheid toch ingegaan was op beide punten die we toen op de agenda hadden geplaatst, nl. het saneren van het bufferbekken  volgens het boekje en de aanschaf van AED-toestellen ( voorzien in de 1ste begrotingswijziging van 2017).

Daarom wensten wij ook onze bijdrage te leveren als  grootste oppositiepartij en zijn we overgegaan tot de aanschaf van een eerste AED-toestel voor de gemeente Kapelle-op-den-Bos” , aldus fractieleider Renaat Huysmans