Parking Baanveldstraat geopend

Op 28 september 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

Op dinsdag 26 september 2023 opende burgemeester Renaat Huysmans de nieuwe parking op de hoek van de Baanveldstraat en de Verbindingsweg. Kostprijs: 430.000 euro.

Bij de aanleg werd rekening gehouden met ecologische en duurzame aspecten. Zo werden materialen gebruikt geproduceerd uit recyclagemateriaal en werd er zoveel mogelijk ingezet op infiltratie van regenwater. De nodige bekabeling voor de plaatsing van laadpalen voor elektrische wagens werd ook reeds voorzien.

Het terrein werd gesaneerd van asbest en om de aanwezigheid van de sterk woekerende Japanse duizendknoop tegen te gaan, werden speciale worteldoeken in geotextiel geplaatst.

Eind oktober worden 17 bomen en bijna 250 meter haag aangeplant. Daarmee zet het lokaal bestuur verder in op de doelstellingen binnen het energie- en klimaatpact.

Onze schepen van openbare werken Geert Van de Voorde aan het woord: “Deze parking was voordien een echte verwaarloosde schandvlek. Nu biedt dit terrein plaats aan 45 wagens, wat een tegemoetkoming is aan de parkeernood in de buurt. Het doorgaande verkeer op de Mechelseweg moet nu ook vlotter verlopen. Voor ouders die hun kinderen afzetten en ophalen aan Basisschool De Kiem, is dit een veilige oplossing. Bovendien zal het traject van de fietssnelweg F44 en de verbinding met de F23 langs het kanaal ook langs deze parking lopen. Wij hopen hiermee tegemoet te komen aan de buurtbewoners, die al jaren te maken hebben met een grote parkeerproblematiek en met moeilijke verkeersstroom in straten in de buurt.”